Для непобутових споживачів
Договір постачання природного газу
Зміна ціни природного газу
Для укладення договору з ТОВ «Нафтогаз Тепло» постачання природного газу для потреб непобутових споживачів необхідно надати завірені належним чином копії таких документів:
- Статут.
- Свідоцтво про реєстрацію платника ПДВ або витяг з реєстру платників ПДВ
- Фінансова звітність (або довідка про вартість активів(АТ)/чистих активів(ТОВ). Фінансова звітність за попередній квартал для ТОВ (ст. 44 ЗУ про ТОВ) станом на кінець попереднього кварталу ; за останній звітній рік для ПРАТ.
- Рішення про надання згоди на укладення договору на поставку природного газу з ТОВ «Нафтогаз Тепло» згідно ст. 44 ЗУ «Про товариства з обмеженою та додатковою відповідальністю», якщо вартість майна, робіт або послуг що є предметом такого правочину перевищує 50 відсотків вартості чистих активів товариства станом на кінець попереднього кварталу.
- Документ, яким визначено право власності чи користування на об’єкт споживача.
- Довідку (акт звірки розрахунків) про відсутність простроченої заборгованості споживача за поставлений газ перед діючим постачальником, підписану діючим постачальником (за його наявності).
- Банківські реквізити.
- Оригінал Заяви про укладення договору, в якій зазначити свій персональний EIC-код та очікувані об’єми (обсяги) споживання природного газу на період дії договору.
Умови постачання
Постачання природного газу здійснюється згідно Правил постачання природного газу та за умови наявності діючого між Споживачем та Оператором ГТС договору транспортування газу
1.Загальні умови постачання
- Постачальник передає природний газ Споживачу, об’єкт якого підключений до газорозподільної системи, в точках виходу газотранспортної системи до відповідної газорозподільної системи.
- Постачальник передає природний газ Споживачу, об’єкт якого підключений до газотранспортної системи в точках виходу з газотранспортної системи.
- На Постачальника не покладаються обов’язки щодо оформлення відносин з Оператором ГРМ та витрати з розподілу природного газу, що передається за цим Договором Споживачу, об’єкт якого підключений до газорозподільної системи. Споживач несе всі витрати за розподіл природного газу мережами відповідного Оператора ГРМ.
- На Постачальника не покладаються обов’язки щодо оформлення відносин з Оператором ГТС та витрати з транспортування природного газу, що передається за цим Договором Споживачу, об’єкт якого підключений до газотранспортної системи. Споживач несе всі витрати на транспортування природного газу мережами Оператора ГТС.
- На відповідний період поставки природного газу, Споживач замовляє у Постачальника весь очікуваний обсяг споживання природного газу, необхідний Споживачу, або його точці комерційного обліку, якій присвоєно окремий ЕІС-код.
- Коригування договірних планових об’ємів постачання/споживання природного газу протягом місяця поставки здійснюється в порядку процедури надання реномінації, передбаченої Кодексом ГТС.
- За підсумками розрахункового періоду, Споживач до 05 числа місяця, наступного за розрахунковим, зобов’язаний надати Постачальнику копію відповідного акта про фактичний об’єм (обсяг) розподіленого (протранспортованого) природного газу Споживачу за розрахунковий період, що складений між Оператором ГРМ/ГТС та Споживачем, відповідно до вимог Кодексу ГТС/ГРМ.
Договір постачання природного газу повинен містити такі умови, що є істотними та обов’язковими для цього виду договору:
1) місце і дата укладення договору, а також найменування/прізвища, імена, по батькові постачальника і споживача та їх EIC-коди як суб’єктів ринку природного газу;
2) предмет договору, відповідно до якого постачальник зобов’язується поставити споживачу природний газ в необхідних для нього об’ємах (обсягах);
3) ЕІС-код точки/точок комерційного обліку споживача, по яких буде здійснюватися постачання природного газу постачальником (за необхідності, якщо по інших точках комерційного обліку постачання газу здійснює інший постачальник);
4) найменування Оператора ГРМ/ГТС, з яким споживач уклав договір розподілу/транспортування природного газу;
5) річні, місячні та добові планові об’єми (обсяги) постачання/споживання природного газу за договором, у тому числі в розрізі точок комерційного обліку (за необхідності);
6) порядок перегляду та коригування договірних планових об’ємів (обсягів) постачання/споживання природного газу, у тому числі протягом розрахункового періоду;
7) режими постачання та споживання природного газу протягом відповідного періоду;
8) ціна постачання природного газу за договором;
9) порядок та строки проведення розрахунків за поставлений природний газ;
10) порядок звіряння фактичного об’єму (обсягу) спожитого природного газу на певну дату чи протягом відповідного періоду;
11) відповідальність сторін за невиконання умов договору та підстави її застосування, у тому числі в разі перевищення споживачем підтверджених обсягів природного газу за відповідний період, а також механізми компенсації і повернення, які застосовуються, якщо рівні якості послуг постачальника за договором не виконуються, зокрема за неточності в рахунку чи його затримці (норма вноситься в договір за згодою сторін);
12) перелік випадків, коли постачання природного газу може бути обмежено/припинено споживачу, та порядок обмеження/припинення, а по споживачу, що не є захищеним відповідно до Правил про безпеку постачання природного газу, затверджених центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізацію державної політики в нафтогазовій галузі, додаткові вимоги, визначені в зазначених Правилах;
13) порядок зміни постачальника;
14) строк дії договору та умови і порядок його продовження, припинення чи розірвання, у тому числі інформація щодо можливості його одностороннього розірвання;
15) місцезнаходження/місце проживання, банківські реквізити сторін;
16) інформація, що стосується прав споживачів, у тому числі щодо розгляду скарг (вирішення спорів) постачальником, і засоби спілкування та/або публічного оголошення інформації, що подається постачальником згідно з цими Правилами;
17) порядок вирішення спорів відповідно до пункту 9 розділу VI цих Правил;
18) право споживача на отримання інформації, визначеної Законом України «Про особливості доступу до інформації у сферах постачання електричної енергії, природного газу, теплопостачання, централізованого постачання гарячої води, централізованого питного водопостачання та водовідведення».
Усі умови поставки природного газу за договором мають бути справедливими та добре відомими заздалегідь. У будь-якому випадку вся відповідна інформація має бути надана споживачеві до укладення договору.
- ПРАВА ТА ОБОВ’ЯЗКИ СПОЖИВАЧА
2.1 Споживач має право:
1) отримувати природний газ на умовах, укладеного Договору;
2) провести звіряння фактичних розрахунків з підписанням відповідного акта;
3) за умови відсутності простроченої заборгованості за Договором перед Постачальником, перейти на постачання природного газу до іншого постачальника та/або достроково призупинити чи розірвати Договір у встановленому Договором та чинним законодавством порядку;
4) мати інші права, передбачені чинним законодавством і Договором.
2.2. Споживач зобов’язується:
- забезпечувати своєчасну та повну оплату поставленого природного газу згідно з умовами Договору;
• укласти в установленому порядку договір розподілу/транспортування природного газу з Оператором ГРМ/ГТС для набуття права на правомірний відбір газу із газорозподільної/газотранспортної системи та фізичну доставку газу до межі балансової належності об’єкта Споживача; - самостійно контролювати власне газоспоживання та не допускати несанкціонованого відбору природного газу;
- не допускати перевищення підтвердженого обсягу природного газу в розрахунковому періоді шляхом самостійного і завчасного обмеження (припинення) власного газоспоживання;
- не пізніше наступного робочого дня після укладення договору постачання з новим постачальником письмово повідомити про це Постачальника та розрахуватися з ним за спожитий природний газ у строки, передбачені Договором;
- безперешкодно допускати на свою територію, у приміщення, де розташовані вузли обліку газу, прилади обліку газу, лічильники газу тощо, представників Постачальника після пред’явлення ними службових посвідчень або відповідних довіреностей на вчинення вказаних дій для звіряння показань фактично використаних обсягів природного газу;
- відшкодовувати Постачальнику збитки, понесені ним у зв’язку з невиконанням або неналежним виконанням Споживачем свої зобов’язань перед Постачальником, що покладені на нього чинним законодавством та/або Договором;
- виконувати інші обов’язки, покладені на Споживача чинним законодавством та/або Договором.
- ПРАВА ТА ОБОВ’ЯЗКИ ПОСТАЧАЛЬНИКА
3.1. Постачальник має право:
- отримувати від Споживача плату за поставлений природний газ;
- ініціювати припинення постачання природного газу Споживачу у порядку та на умовах, визначених Договором та чинним законодавством;
- безперешкодного доступу до комерційних вузлів (приладів) обліку природного газу Споживача для перевірки показань фактично використаних Споживачем обсягів природного газу;
- отримувати відшкодування збитків від Споживача, що понесені Постачальником у зв’язку з невиконанням або неналежним виконанням Споживачем свої зобов’язань перед Постачальником, що покладені на нього чинним законодавством та/або Договором;
- проводити разом зі Споживачем звіряння фактично використаних обсягів природного газу з підписанням відповідного акта;
- мати інші права, передбачені чинним законодавством і Договором.
3.2. Постачальник зобов’язується:
- забезпечувати постачання природного газу на умовах та в обсягах, визначених Договором, за умови дотримання Споживачем дисципліни відбору природного газу та розрахунків за нього та за умови дотримання Оператором ГТС свої обов’язків щодо забезпечення якості природного газу в точках виходу;
- забезпечувати подання всіх необхідних документів для підтвердження Оператором ГТС необхідного Споживачу обсягу природного газу за умови, що Споживач виконав власні обов’язки перед Постачальником, для замовлення необхідного Споживачу обсягу природного газу;
• своєчасно повідомляти Споживача, якщо Постачальник перебуває у процесі ліквідації, або визнання банкрутом, або Постачальник проходить по процедурі призупинення/анулювання ліцензії на постачання природного газу, або його ліцензію на провадження діяльності з постачання природного газу анульовано, або її дію зупинено та про відсутність ресурсу природного газу; - виконувати інші обов’язки, покладені на Постачальника чинним законодавством та/або Договором
Вирiшення спорiв
СПОСОБИ ДОСУДОВОГО ВИРІШЕННЯ СПОРІВ З ПОСТАЧАЛЬНИКОМ
У разі виникнення спору, зокрема незгоди з проведеними нарахуваннями за постачання природного газу, проведення звіряння оплат за постачання природного газу ТОВ «Нафтогаз Тепло», Ви можете звернутись:
- за юридичною адресою: 04116, м. Київ, вул. Шолуденка,1
- за адресою місцезнаходження: 03150, м. Київ, вул. Велика Васильківська, 55-Г
- за телефоном (044) 537-00-43
- за електронною адресою: b.deputat@naftogazteplo.com.ua
- відповідальна особа Начальник відділу енергоменеджменту Депутат Богдан Вікторович
- розклад роботи: пн-пт: 08.30-17.30, вихідні: сб, нд
Всі Спори і розбіжності, які можуть виникнути щодо тлумачення і застосування Договору поставки природного газу або в зв’язку з ним, або інші суперечки, які можуть виникнути при взаємодії між Постачальником і Споживачем будуть вирішуватися шляхом переговорів і консультацій.
Заява-претензія
У разі невирішення Вашого питання шляхом переговорів, незадоволення наслідками усного розгляду або Вашого небажання вести переговори усним шляхом, звертайтесь до ТОВ «Нафтогаз Тепло» із заявою (претензією), яка складається у довільній формі. Юридичні особи та фізичні особи – підприємці мають оформити заяву (претензію) відповідно до вимог ст. 6 Господарсько-процесуального кодексу України. А саме, у претензії зазначаються:
а) повне найменування і поштові реквізити заявника претензії та підприємства, організації, яким претензія пред’являється; дата пред’явлення і номер претензії;
б) обставини, на підставі яких пред’явлено претензію; докази, що підтверджують ці обставини; посилання на відповідні нормативні акти;
в) вимоги заявника;
г) сума претензії та її розрахунок, якщо претензія підлягає грошовій оцінці; платіжні реквізити заявника претензії;
д) перелік документів, що додаються до претензії, а також інших доказів.
У заяві (для пришвидшення розгляду) слід також зазначити:
- прізвище, ім’я, по батькові замовника;
- ідентифікаційний номер фізичної особи (або серію та номер паспорту для осіб, які відмовились від отримання ідентифікаційного номеру з релігійних переконань), код за ЄДРПОУ для юридичної особи;
- ЕІС-код.
Документи, що підтверджують вимоги заявника, додаються в оригіналах чи належним чином засвідчених копіях. Документи, які є у другої сторони, можуть не додаватись до претензії із зазначенням про це у претензії. До претензії про сплату грошових коштів може додаватися платіжна вимога-доручення на суму претензії.
Претензія підписується повноважною особою підприємства, організації або їх представником та надсилається до ТОВ «Нафтогаз Тепло» рекомендованим або цінним листом чи вручається під розписку.
Заяви, претензії приймаються за адресою: 03150, м. Київ, вул. Велика Васильківська, 55-Г. Про наслідки розгляду заяви Вам буде повідомлено на зазначені Вами у претензії реквізити.
У випадку неможливості досягнення згоди Сторін в процесі переговорів і консультацій, Сторони мають право звернутися із заявою про вирішення спору в Регулятора або його територіального підрозділу і / або передати спір до господарських судів України. Врегулювання суперечок Регулятором або його територіальним підрозділом здійснюється відповідно до затвердженого Регулятором порядку. Звернення до регулятора або його територіального підрозділу не позбавляє Сторони права на вирішення спору в судовому порядку.
Функції та повноваження Регулятора
Регулятор забезпечує захист прав та законних інтересів споживачів товарів (послуг), які виробляються (надаються) суб’єктами господарювання, що провадять діяльність у сферах енергетики та комунальних послуг, розгляд звернень таких споживачів та врегулювання спорів, надання роз’яснень з питань застосування нормативно-правових актів Регулятора.
Розгляд скарг та врегулювання спорів
- Регулятор розглядає скарги споживачів щодо порушення їхніх прав та інтересів суб’єктами господарювання, що провадять діяльність у сферах енергетики та комунальних послуг, а також вирішує спори, що виникають між суб’єктами господарювання, що провадять діяльність у сферах енергетики та комунальних послуг, з питань:
1) доступу/приєднання до електричних, теплових та газових мереж, нафто- та продуктопроводів, мереж централізованого водопостачання і водовідведення;
2) дотримання суб’єктами господарювання ліцензійних умов;
3) якості товарів і послуг, що надаються споживачам у сферах енергетики та комунальних послуг;
4) інших питань, розгляд яких віднесено законом до компетенції Регулятора.
- Регулятор розглядає скарги споживачів відповідно до Закону України “Про звернення громадян”. Вирішення спорів, що виникають між суб’єктами господарювання, що провадять діяльність у сферах енергетики та комунальних послуг, здійснюється у порядку, затвердженому Регулятором.
- Під час розгляду скарг, вирішення спорів Регулятор має право вимагати від суб’єктів господарювання, що провадять діяльність у сферах енергетики та комунальних послуг, копії документів, пояснення та іншу інформацію, необхідні для встановлення фактичних обставин справи та врегулювання спорів.
- До прийняття рішення по суті спірного питання Регулятор може проводити попередні слухання із залученням заінтересованих осіб та, за потреби, проводити позапланові перевірки. Порядок проведення попередніх слухань визначається Регулятором.
- За результатами розгляду скарги, вирішення спорів Регулятор приймає рішення про:
1) припинення порушення суб’єктом господарювання, що провадить діяльність у сфері енергетики та комунальних послуг, законодавства у відповідній сфері;
2) припинення порушення суб’єктом господарювання, що провадить діяльність у сферах енергетики та комунальних послуг, ліцензійних умов;
3) накладення штрафу на суб’єкта господарювання, що провадить діяльність у сферах енергетики та комунальних послуг, у встановленому порядку;
4) припинення розгляду звернення заявника.
Рішення Регулятора надається суб’єкту господарювання, що провадить діяльність у сферах енергетики та комунальних послуг, шляхом надсилання або вручення під розписку.
Рішення, прийняте Регулятором у ході досудового розгляду спору, є обов’язковим до виконання учасниками спору і може бути оскаржене в суді.
Вирішення спорів у судовому порядку
Чинне процесуальне законодавство, яке врегульовує порядок судового вирішення спорів не містить прямої норми щодо відмови у прийнятті позовної заяви у разі недодержання досудового порядку вирішення спорів. Однак, в позовній заяві слід зазначати які Ваші права та законні інтереси було порушено, а за відсутності порушеного права – відсутній предмет спору і справа розгляду в судах не підлягає.
Тому, для уникнення відмови у прийнятті позовної заяви з підстави, що справа не підлягає розгляду у відповідних судах, радимо Вам перед зверненням до суду обов’язково скористатись своїм правом вирішити спір безпосередньо з ТОВ «Нафтогаз Тепло», в ході чого Ви зможете з’ясувати всю інформацію щодо наявності чи відсутності порушень Ваших прав та законних інтересів та забезпечити доказову базу для звернення до суду, якщо таке звернення буде визнане Вами за необхідне.
Цiна
Для побутових споживачів ціна постачання природного газу становить 7,99 грн за куб.м.
Переваги ціни для побутових споживачів:
- Ціна діє 12 місяців.
- Оплата здійснюється за фактом споживання.
Для непобутових споживачів ціна постачання природного газу:
- Залежить від ситуації на ринку і встановлюється індивідуально.
- Змінюється щомісяця, отже є можливість зекономити, якщо газ подешевшає.
Переваги ціни для непобутових споживачів:
- У разі зміни ціни на газ, підписується додаткова угода до укладеного договору постачання природного газу для потреб непобутових споживачів, отже не потрібно збирати документи і підписувати новий договір.
- Передбачена можливість вибору зручних умов оплати за поставлений природний газ.